Savaş Cebeci'nin Orta Seviye Kişilere Önerdiği Göğüs Antremanı Hakkındaki Yorumlarınız...

Merhaba,belki takip edenleriniz vardır,Savaş Cebeci geçen hafta face ve youtube sayfasında fitnessde orta seviye olan kişilere yönelik bir göğüs geliştirme-hacimlendirme proğramı yayınladı.
Proğram şu şekilde: 1-2-3-4-7-8-9 ve 10.haftalar alttaki gibi
1-Dumbell Flat Bench Press 8 set / 5-6 tekrar setler arası dinlenme tüm antreman boyunca 90sn
2-Incline Barbell Press 8 set / 5-6 tekrar
3-Close Grip(eller arası 30-35cm acıklık) Bench Press 8set / 5-6 tekrar
4-Crossover veya Flat Bench Fly veya Butterfly 7set / 6-7 tekrar

5-6 ve 11-12.haftalar ise setler 4 e iniyor ve tekrarlar 10-12 ye cıkıyor vücudun uyum sağlamasını engellemek için.

Sizin bu antreman sistemi hakkında görüşleriniz nedir?
Ben bugün uyguladım 5 haftadır aynı antreman sistemini uygluyordum(piramit),vücudu şaşırtmak için ve nasıl hissettirecek bakalım bu antreman diye düşünerek bir kez denemeye karar verdim. baya zor bir antreman sistemi ve bana hipertrofiden çok güç antremanı gibi geldi.5X5 in daha zor versiyonu gibi.(25lerle sabit kg olarak girdim ilk hareketi 7 ve 8.set artık 5 ve 6.tekrarlar kendim çıkartamadım daha ilk harekette.Diğer hareketlerdeki zorlanmayı siz tahmin edin artık.)Sizin bu konudaki görüşünüz nedir? Bu 3 aylık proğram hacim için ne derece faydalı olabilir? Ve siz 12-10-8-6 lık olan piramit sistemi ile bu sistemi aynı beslenme vesaire şartlar altında,kastaki büyüme ve gelişim açısından karşılaştırabilir misiniz? Ve bu antreman hipertrofi yönünden zayıf mıdır,bana biraz öyle geldi ama sizin de fikirlerinizi öğrenmek istiyorum.Teşekkürler.
 
denemek lazım iyi mi olur kötü mü lur
ama diğer hareketler hadi press dedik 4. hareket 7 set biraz anormal geldi
 
8'er set aşırı fazla. 12 hafta aynı programı yapmakta mantıksız. Gelişmemeye çalışıyorsanız uygulayın bence.
 
8'er set aşırı fazla. 12 hafta aynı programı yapmakta mantıksız. Gelişmemeye çalışıyorsanız uygulayın bence.
Neye göre, kime göre mantıksız? Tartışalım, bilgi alışverişi olsun dıye soruyorum. Boş kargaşa yapmak degil amacım
 
Neye göre, kime göre mantıksız? Tartışalım, bilgi alışverişi olsun dıye soruyorum. Boş kargaşa yapmak degil amacım

Yok anladım. Overtraining ihtimali çok fazla 1.si. Küre girmiyorsun ki aynı hareketi 8 set giresin çılgın gibi . 2.si vücudu şaşırtmak gerek gerçi bu terimi de herkes söylüyor kaşarlaştı iyice artık:) Ama doğru. Mesela sürekli aynı hareketi yaptığında bölgenin artık tepki vermediğini sende görürsün. Mesela antrenörünün Hugh Jackman'ı Wolwerine için nasıl hazırladığıyla ilgili bir ropörtajı var. Kası sürekli şaşırtmak gerektiğini söylüyor 3 yada 4 haftada bir program değişmeli diyor bana kalırsa adam. Ama bence mesela değişkenler olabilir göreceli olarak. Her kas doyuma ulaşmamış olabilir biceps için etki etmiyordur misal onu değiştirirsin programın geri kalanına bir süre daha devam edilir. Bende 1 ayda 1 değiştiririm genelde veya biraz daha uzayabilir süre ama 3 ay aynı hareketleri bifiil yapmak boşuna seni yorar bana kalırsa zaten doyuma ulaşır bu sürede. Ek olarak farklı bir başlıkta daha belirtmiştim Savaş Cebeci'nin çoğu videosu bana göre mantıksız argümanlarla dolu. Mastürbasyon videosu mesela; İstediğiniz kadar yapın alın tartın diyor ne kadar çıkabilir ki diyor. Ama zaten insanların merak ettiği bu değil bunu benim body yapmayan arkadaşım da söylüyor. Testesteron seviyesini düşürmesi, antremandan sonra kas yıkımna etkisi, metabolizmaya etkisi vs. gibi hiç bi teknik terime girmiyor. Vücut tipleri videosu var. Vücut tipi yok diyor Arnold'un eski ve yeni resimlerini karşılaştırıyor. Yani hepsini de izlemedim ama gerekte yok sanırım. Okuduğu okul vs. eğitimini ya da iş tecrübelerini hiç bilmiyorum ama verdiği bilgiler bana göre yanlış insanlara.
 
Iste adam hakkinda bilgin olmadigi icin boyle konusuyosun ama kendini tanittigi bi videosuda var bu adamin tek derdi bu ulkede bifseylerin degismesine araci olmak yoksa adamin bunlardan bir cikari veya maddi kazanci yok
 
Yok anladım. Overtraining ihtimali çok fazla 1.si. Küre girmiyorsun ki aynı hareketi 8 set giresin çılgın gibi . 2.si vücudu şaşırtmak gerek gerçi bu terimi de herkes söylüyor kaşarlaştı iyice artık:) Ama doğru. Mesela sürekli aynı hareketi yaptığında bölgenin artık tepki vermediğini sende görürsün. Mesela antrenörünün Hugh Jackman'ı Wolwerine için nasıl hazırladığıyla ilgili bir ropörtajı var. Kası sürekli şaşırtmak gerektiğini söylüyor 3 yada 4 haftada bir program değişmeli diyor bana kalırsa adam. Ama bence mesela değişkenler olabilir göreceli olarak. Her kas doyuma ulaşmamış olabilir biceps için etki etmiyordur misal onu değiştirirsin programın geri kalanına bir süre daha devam edilir. Bende 1 ayda 1 değiştiririm genelde veya biraz daha uzayabilir süre ama 3 ay aynı hareketleri bifiil yapmak boşuna seni yorar bana kalırsa zaten doyuma ulaşır bu sürede. Ek olarak farklı bir başlıkta daha belirtmiştim Savaş Cebeci'nin çoğu videosu bana göre mantıksız argümanlarla dolu. Mastürbasyon videosu mesela; İstediğiniz kadar yapın alın tartın diyor ne kadar çıkabilir ki diyor. Ama zaten insanların merak ettiği bu değil bunu benim body yapmayan arkadaşım da söylüyor. Testesteron seviyesini düşürmesi, antremandan sonra kas yıkımna etkisi, metabolizmaya etkisi vs. gibi hiç bi teknik terime girmiyor. Vücut tipleri videosu var. Vücut tipi yok diyor Arnold'un eski ve yeni resimlerini karşılaştırıyor. Yani hepsini de izlemedim ama gerekte yok sanırım. Okuduğu okul vs. eğitimini ya da iş tecrübelerini hiç bilmiyorum ama verdiği bilgiler bana göre yanlış insanlara.
Benim de 12 hafta yapmadaki amacım, videosunda 12 hafta deneyin, garanti veriyorum diyor. Ama ben zaten program degiştirmem dogru mu tartışılır. Bu arada 8 set giriyoruz, ama 2 hareket yani toplam 16 set.
 
Ben split olarak yapıyorum 2 şer hareket 2 bölge olarak ve bana çok mantıklı geldi. Eskiden çalışırken Fly, Pullover yada Uprigt Row gibi hareketleri elden geldiğince az yapmaya çalışırdım çünkü anlamsız gelirdi. En fazla ağırlık kaldırabildiğimiz hareketlerin en yararlı olduğuna inanıyorum. Zaten bakarsanız 5x5 programlarındaki kişilerin de yağ oranını hesaba katarsanız kas kütlesinin hiç de az olmadığını göreceksiniz. Kaldı ki Savaş Cebeci ciddi anlamda yoğun çalışıyor (negatifleri bayağı uzun tutuyor). Hareketleri değiştirerek bu programın yararlı olabileceğini düşünüyorum.
Salona geliyorum adamın kürdan gibi kolları var pullover yapıyor bench yapmıyor yada bacak çalışmıyor. Açıkçası ben denemekten ziyade salonda sorun yaşamadıkça bu şekilde devam edeceğim.
 
Savaş cebeci videolarında verdiği her bilginin araştırma linklerini veriyor , size mantıklı gelmediyse araştırmaları okuyabilirsiniz ayrıca savaş hocanın meslegi budur ve 20 yıllık bir geçmişi vardır.Şahsen bu program oldukça mantıklıdır,12 hafta sonra feedback veririm
 
Anlaşılan herkes topu birbirine atıyor deneyin bize de sonucunu yazın gibisinden çünkü gerçekten kimse o riske girmiyor . Nedeni şimdiye kadar gördüğümüz hiçbir program mantığına benzemediği için. Bu yüzden bu programı ilk uyguladiginizda vücut gerçekten çok şaşıracak . Ve bir süre büyüme sağlanabilir. Ama harcanilan efor ile kasların uyarılması süresinin com uzun olması daha sonraki zamanlarda büyüme yerine gelişimin durması hatta yıkım yapabilir . Işte kimse bu riski alamıyor. Belki 3-4 hafta ama 12 hafta... Kimsenin çöpe atacak zamanı yok bence.
 
Anlaşılan herkes topu birbirine atıyor deneyin bize de sonucunu yazın gibisinden çünkü gerçekten kimse o riske girmiyor . Nedeni şimdiye kadar gördüğümüz hiçbir program mantığına benzemediği için. Bu yüzden bu programı ilk uyguladiginizda vücut gerçekten çok şaşıracak . Ve bir süre büyüme sağlanabilir. Ama harcanilan efor ile kasların uyarılması süresinin com uzun olması daha sonraki zamanlarda büyüme yerine gelişimin durması hatta yıkım yapabilir . Işte kimse bu riski alamıyor. Belki 3-4 hafta ama 12 hafta... Kimsenin çöpe atacak zamanı yok bence.
Ben 12 hafta deneyecegim, hatta büyük ihtimal sürekli böyle girecegim. Bakalım 12 haftayı bi atlatalım
 
Yok anladım. Overtraining ihtimali çok fazla 1.si. Küre girmiyorsun ki aynı hareketi 8 set giresin çılgın gibi . 2.si vücudu şaşırtmak gerek gerçi bu terimi de herkes söylüyor kaşarlaştı iyice artık:) Ama doğru. Mesela sürekli aynı hareketi yaptığında bölgenin artık tepki vermediğini sende görürsün. Mesela antrenörünün Hugh Jackman'ı Wolwerine için nasıl hazırladığıyla ilgili bir ropörtajı var. Kası sürekli şaşırtmak gerektiğini söylüyor 3 yada 4 haftada bir program değişmeli diyor bana kalırsa adam. Ama bence mesela değişkenler olabilir göreceli olarak. Her kas doyuma ulaşmamış olabilir biceps için etki etmiyordur misal onu değiştirirsin programın geri kalanına bir süre daha devam edilir. Bende 1 ayda 1 değiştiririm genelde veya biraz daha uzayabilir süre ama 3 ay aynı hareketleri bifiil yapmak boşuna seni yorar bana kalırsa zaten doyuma ulaşır bu sürede. Ek olarak farklı bir başlıkta daha belirtmiştim Savaş Cebeci'nin çoğu videosu bana göre mantıksız argümanlarla dolu. Mastürbasyon videosu mesela; İstediğiniz kadar yapın alın tartın diyor ne kadar çıkabilir ki diyor. Ama zaten insanların merak ettiği bu değil bunu benim body yapmayan arkadaşım da söylüyor. Testesteron seviyesini düşürmesi, antremandan sonra kas yıkımna etkisi, metabolizmaya etkisi vs. gibi hiç bi teknik terime girmiyor. Vücut tipleri videosu var. Vücut tipi yok diyor Arnold'un eski ve yeni resimlerini karşılaştırıyor. Yani hepsini de izlemedim ama gerekte yok sanırım. Okuduğu okul vs. eğitimini ya da iş tecrübelerini hiç bilmiyorum ama verdiği bilgiler bana göre yanlış insanlara.

Overtraining'i her baba yiğit beceremez. Ayrıca Savaş Cebeci hakkında hiçbir bilgin olmadığı yazdıklarından belli. Set sayısına bakıyorsun ama tekrar ve set arası dinlenmelere bakmıyorsun. Normalde 4 set 10 tekrar girip set aralarında 1 dakika dinlenerek toplamda 40 tekrar yaparken overtraining olmuyoruz ama 7 set 5 tekrar girip set aralarında 2 dakika dinlenerek toplamda 35 tekrar yapınca mı overtraining olacağız :D Savaş Cebeci'nin seviyesine yaklaş ondan sonra karalarsın ;)
 
Savaş Cebeci çok tecrübeli ve vücut geliştirme bilimine çok hakim birisi kendisini takip ederim ve büyük saygı duyarım ancak klasik piramit setler işe yarıyorsa böyle şeylerle tekerleği yeniden keşfetmeye çabalamak ne kadar doğru orası meçhul.
 
Overtraining'i her baba yiğit beceremez. Ayrıca Savaş Cebeci hakkında hiçbir bilgin olmadığı yazdıklarından belli. Set sayısına bakıyorsun ama tekrar ve set arası dinlenmelere bakmıyorsun. Normalde 4 set 10 tekrar girip set aralarında 1 dakika dinlenerek toplamda 40 tekrar yaparken overtraining olmuyoruz ama 7 set 5 tekrar girip set aralarında 2 dakika dinlenerek toplamda 35 tekrar yapınca mı overtraining olacağız :D Savaş Cebeci'nin seviyesine yaklaş ondan sonra karalarsın ;)

Tekrarlara bakmamıştım o konuda haklısınız. Polemik yaratmak değil amacım. Ayrıca seviye derken bunu da söylemek zorundayım benim vücudum zaten daha iyi:) Bilgi konusunda diyorsan bende kendimce bildiklerimi yazıyorum uzun süredir yapan biri olarak. Kendisi daha bilgilidir tabi ben yarışamam zaten yarışmıyorum kimseyle. Dediğim gibi amacım kimseyi karalamak ya da polemik değil. Sadece söyledikleri yanlış geliyor bana genel olarak. Bu arada amacı yardım etmekse kendisi gelip foruma bize de öğretebilir bizlerde bilgileniriz.
 
Son düzenleme:
Tekrarlara bakmamıştım o konuda haklısınız. Polemik yaratmak değil amacım. Ayrıca seviye derken bunu da söylemek zorundayım benim vücudum zaten daha iyi:) Bilgi konusunda diyorsan bende kendimce bildiklerimi yazıyorum uzun süredir yapan biri olarak. Kendisi daha bilgilidir tabi ben yarışamam zaten yarışmıyorum kimseyle. Dediğim gibi amacım kimseyi karalamak ya da polemik değil. Sadece söyledikleri yanlış geliyor bana genel olarak. Bu arada amacı yardım etmekse kendisi gelip foruma bize de öğretebilir bizlerde bilgileniriz.

Amacın karalamak değil diyorsun ama yorumlarında kendinle çelişiyorsun.

Yani hepsini de izlemedim ama gerekte yok sanırım. Okuduğu okul vs. eğitimini ya da iş tecrübelerini hiç bilmiyorum ama verdiği bilgiler bana göre yanlış insanlara. Diyorsun ama bundan önce

Ek olarak farklı bir başlıkta daha belirtmiştim Savaş Cebeci'nin çoğu videosu bana göre mantıksız argümanlarla dolu. Diyorsun. Ha bu arada bodyforumtr'de üyeliği var çok eskiden kalma onu aktif olarak kullanmıyor ve AMACI YARDIM ETMEK olduğu için kendi cebinden para harcayıp kendi web sitesini yaptı(rdı) herhangi bir karşılık beklemeden paylaşımlar yapıyor. Neyse bende polemik meraklısı değilim daha fazla yazmamak en doğrusu :) Selam.
 
Amacın karalamak değil diyorsun ama yorumlarında kendinle çelişiyorsun.

Yani hepsini de izlemedim ama gerekte yok sanırım. Okuduğu okul vs. eğitimini ya da iş tecrübelerini hiç bilmiyorum ama verdiği bilgiler bana göre yanlış insanlara. Diyorsun ama bundan önce

Ek olarak farklı bir başlıkta daha belirtmiştim Savaş Cebeci'nin çoğu videosu bana göre mantıksız argümanlarla dolu. Diyorsun. Ha bu arada bodyforumtr'de üyeliği var çok eskiden kalma onu aktif olarak kullanmıyor ve AMACI YARDIM ETMEK olduğu için kendi cebinden para harcayıp kendi web sitesini yaptı(rdı) herhangi bir karşılık beklemeden paylaşımlar yapıyor. Neyse bende polemik meraklısı değilim daha fazla yazmamak en doğrusu :) Selam.

Dediğim 2 video bunu destekler nitelikte ama gerçekten kusura bakma sende izlediğinde hak verirsin bana kalırsa. Neyse bu konuda tartışma uzamasın.
 
Olay adam Savaş Cebeci :)

Bana dengeli gözüktü. Tek çekincem 8x5-6 epey fazla bir yoğunluk, 40-48 tekrar...Birçok yerde hipertrofi için 20-30 tekrarın yeterli olduğunu okuyorum. Gerçi 8x8 antrenman sistem de var, zamanında Arnold da bu şekilde çalışmış ancak o adam hayatını vücut geliştirmeye adamış bir genetik harikası. Bu yoğunluk ortalama insan için biraz fazla olabilir. Recovery yeteneği de kişiden kişiye değişiyor. O yüzden denemek lazım görüşüne katılıyorum. Eğer ilerleme oluyorsa kullanılır. Ben daha yüksek ağırlıklarla daha az yoğun programları tercih ederim.
 
Böyle bir sistem icin agirligi cok dengeli secmek gerek,setleri tamamlamak icin agirligi az,yogunlugu hissetmek icinde agirligi yüksek tutmak gerekicek,bu dengeyi tutturursaniz faydali olabilecegini düsünüyorum,fakat tutturamazsanizda 12 haftayi cöpe atarsiniz.
 
Back
Yukarı