Süt ve sut urunleri(sut lor cokelik..vs) buyume hormonlari baskiliyormus :S

Degerli forum uyeleri yarismaci birisiyle yuz yuze bir 5dk konustum.cokelik lor tuketimi hakkinda bir kac birsey sordum.bana hic bir saglam vucutcu sut urunlerini tuketmez.kalsiyum artiklari buyumeni baskiliyor dedi.boyle birsey mumkunmu :S
 
Yanlis hatirlamiyorsam saracoglu adli doktor sütü kotuluyordu. Sut butun canlilarin bebekken ictikleri besin,buyuyunce hic bir canli sut icmez,icerse rahatsizlanir,insanlarinda icmemesi lazim diyor. Sutteki casein proteini uzun sure sindirildigi icin ve protein sindirilirken kalsiyuma ihtiyac duydugu icin gerekli kalsiyumu kemiklerden cekiyormus ve kemik erimesine neden oluyormus. Her gun yeni bir sey cikiyor. Bende ne yapacagimi sasirdim :)

GT-I8150 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Ben tekrar okudum kaynağı ve bi kaç şeye rastladım oncelikle deneyde dışarıdan kalsitonin enjekte ediliyor ve dozajı belirtilmemiş vücudun ürettigi miktar enjekte edilenin yanında cok az kalabilir yani mastürbasyon kas gelisimini engeller mi sorusu gibi (yüzde 5lik testosteron düşüşü ne kadar etkiler ki gibi) bi soru olabilir bizimki de :D ancak kesin olan bisey var tabi ki kalsitonin GH salınımını azaltıyor. Burda bir ayrıntı var GH aktivitesini değil salınımını azaltıyor. Deneyde kesin degerlerden bahsedilmemis günlük hayatta umursamayacagimiz miktarlarda düşüşler olabilir bunlar bu yüzden bu konuda bilgili arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
 
Bende de lactose intolerance var. Bu yüzden laktozsuz süt tüketiyorum. Benim için süt = Nesquik, yulaf ve granola
 
Ben tekrar okudum kaynağı ve bi kaç şeye rastladım oncelikle deneyde dışarıdan kalsitonin enjekte ediliyor ve dozajı belirtilmemiş vücudun ürettigi miktar enjekte edilenin yanında cok az kalabilir yani mastürbasyon kas gelisimini engeller mi sorusu gibi (yüzde 5lik testosteron düşüşü ne kadar etkiler ki gibi) bi soru olabilir bizimki de :D ancak kesin olan bisey var tabi ki kalsitonin GH salınımını azaltıyor. Burda bir ayrıntı var GH aktivitesini değil salınımını azaltıyor. Deneyde kesin degerlerden bahsedilmemis günlük hayatta umursamayacagimiz miktarlarda düşüşler olabilir bunlar bu yüzden bu konuda bilgili arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.
Hızlıca baktım ne kadar kalsitoninin ne kadar gh baskılayacağını ama bulamadım. Yalnız şu var ki kalsitonin artışı serum kalsiyum düzeyi yüksek olduğunda görülüyor (hiperkalsemi). Bu da ancak aşırı kalsiyum alımında olur. Günlük kalsiyum ihtiyacı çok aşılmadığı sürece belli bir etki olacağını sanmam. Sütün içindeki kalsiyum miktarına şuradan baktım: http://www.myfitnesspal.com/food/calories/154261286 240 ml'de günlük ihtiyacın %30'unu karşılıyor. Günlük su içtiğimiz bardaklar 250 ml diye biliyorum. Bu durumda aşırıya kaçmayan bir süt tüketiminin kalsitonin salgılanmasını uyarmayacağını düşünebiliriz sanırım.
 
Gunluk 4 5 bardakdan fazla iceceksinki 800 mg -1gr kalsiyum sinirini gececeksin.bu da biraz zor yok eger multi vitamini animal pak kullaniyorsa vede 2 3 bardak sut iciyorsa sakincali not : animal pak kalsiyum degeri 1gr.
 
Bence şu televizyondaki doktorların her dediğine pekte fazla takılmamalı ya tamam adam prof. olmuş televizyona çıkmış anladım da arkadaşlar bide şöyle düşünün bunlar herşeyi kötülüyo aşağı yukarı
şimdi sütü kötüleyen doktor 3 ay sonra diyoki süt çok sağlıklı herkes içsin falan, ben bunları bilerek yaptıklarını düşünüyorum hergün yeni birşey bulamayacakları için böyle değiştirip duruyolar ve bide şu tarafından bakıyorum olaya Bu dünyada yaratılan şeylerin hiçbiri gereksiz değil yani çok fazla içersen zarar, doğru tüketirsen yarar bence yanlışmıyım ?
 
Bence şu televizyondaki doktorların her dediğine pekte fazla takılmamalı ya tamam adam prof. olmuş televizyona çıkmış anladım da arkadaşlar bide şöyle düşünün bunlar herşeyi kötülüyo aşağı yukarı
şimdi sütü kötüleyen doktor 3 ay sonra diyoki süt çok sağlıklı herkes içsin falan, ben bunları bilerek yaptıklarını düşünüyorum hergün yeni birşey bulamayacakları için böyle değiştirip duruyolar ve bide şu tarafından bakıyorum olaya Bu dünyada yaratılan şeylerin hiçbiri gereksiz değil yani çok fazla içersen zarar, doğru tüketirsen yarar bence yanlışmıyım ?
Yeterince su içerek ölünebilir sonuçta ama su öldürüyor denemez. Tv'ye çıkan tiplerdeki sorun tıptan kaynaklanmıyor aslında. Rating için farklı bir şeyler söyleyen birilerini çıkartmak lazım. Çıkıp da doktorun biri "süt için, kemiğe faydalıdır" derse kimse izlemez o programı. Genel olarak bilinenin tersine bir şeyler iddia eden ise ratingi arttırır. Bu aksi yönde konuşan insanların her zaman haksız olduğu anlamına gelmiyor çünkü bilim hatalarla doludur ve o hataları düzelterek ilerler. Bizim yapmamız gerekense inanmadan önce araştırmak. Söyleneni araştırma sonuçları doğruluyor mu bakmak. Ve bunu yaparken de her araştırma sonucuna da güvenemeyiz çünkü zayıf dizaynlar yüzünden bilimsel araştırmalar da yanıltıcı sonuçlar verebilir. Çok sayıda deneğe sahip, randomize, çift kör deneylerin sonucuna ve benzer dizaynlı farklı çalışmaların da aynı sonucu verip vermediğine bakmalıyız. Kolay değil ama hayat boyu önyargılara saplanmaktan iyidir.
 
Yeterince su içerek ölünebilir sonuçta ama su öldürüyor denemez. Tv'ye çıkan tiplerdeki sorun tıptan kaynaklanmıyor aslında. Rating için farklı bir şeyler söyleyen birilerini çıkartmak lazım. Çıkıp da doktorun biri "süt için, kemiğe faydalıdır" derse kimse izlemez o programı. Genel olarak bilinenin tersine bir şeyler iddia eden ise ratingi arttırır. Bu aksi yönde konuşan insanların her zaman haksız olduğu anlamına gelmiyor çünkü bilim hatalarla doludur ve o hataları düzelterek ilerler. Bizim yapmamız gerekense inanmadan önce araştırmak. Söyleneni araştırma sonuçları doğruluyor mu bakmak. Ve bunu yaparken de her araştırma sonucuna da güvenemeyiz çünkü zayıf dizaynlar yüzünden bilimsel araştırmalar da yanıltıcı sonuçlar verebilir. Çok sayıda deneğe sahip, randomize, çift kör deneylerin sonucuna ve benzer dizaynlı farklı çalışmaların da aynı sonucu verip vermediğine bakmalıyız. Kolay değil ama hayat boyu önyargılara saplanmaktan iyidir.
'' Evet haklısın araştırmak gerekiyor dediklerinde haklısın katılıyorum '' ama benimde demek istediğim o zaten, yeterince su içerek ölünebilir buda fazla su içmek oluyor eğer günde içilmesi gereken kadar içersen yararı olur. bende diyorum ki sütüde fazla içersen zarar, muzuda fazla yersen zarar yada herhangi birşey. Herşey gerektiği kadar yenmeli. Bu hayat denge üzerine kurulmuş bizde ona uymak zorundayız, herşeyi gereği kadar yapmalıyız yani dengeli olarak beslenmeliyiz yada başka birşey içinde bu geçerli yoksa sonuçlarını biz çekeriz.
 
'' Evet haklısın araştırmak gerekiyor dediklerinde haklısın katılıyorum '' ama benimde demek istediğim o zaten, yeterince su içerek ölünebilir buda fazla su içmek oluyor eğer günde içilmesi gereken kadar içersen yararı olur. bende diyorum ki sütüde fazla içersen zarar, muzuda fazla yersen zarar yada herhangi birşey. Herşey gerektiği kadar yenmeli. Bu hayat denge üzerine kurulmuş bizde ona uymak zorundayız, herşeyi gereği kadar yapmalıyız yani dengeli olarak beslenmeliyiz yada başka birşey içinde bu geçerli yoksa sonuçlarını biz çekeriz.
Zaten onaylamak için yazdım ben de :)
 
Kendimi bildim bileli sütü peyniri çok severim büyümemde herhangi bi sıkıntı olmadı. Boyum posum kilom yerinde çok şükür. Tabiki bu bilim saçmalıklarına inanmıyorum. Süte peynire devam .
 
günde 1 gram kalsiyum alınması gerektiğini biliyorum. 1 litre süt içiyorum yaklaşık 1300 mg kalsiyum yapıyor. ortalama o düzeylerde alırsanız hiçbir sıkıntı kalmaz
 
Back
Yukarı