Endomorf'muyum Yoksa Endo-Meso mu ? (Body'e ve yağ yakımına başlayacağım)

Merhaba abilerim ve arkadaşlarım, benim yaşım 18, boyum 1.85 ve kilom 118.
3 vücut tipi varmış bunu öğrendim ve benim ektomorf olmadığımı anlamam zaten 1 saniye sürdü :)
Şimdi endomorfların kemikleri kalın ve yağlanmaya meyilli ve metabolizma hızı normalden biraz daha düşük deniliyor.
Kemiklerim çok aşırı olmasa da biraz kalın ama el bileklerimle baş parmağımı ve orta parmağımı birleştirmeye kalktığımda zor da olsa birbirine değiyor.
Tamam kabul metabolizmam aşırı hızlı değil, ama yavaş da değil, ben bu hale akşamları abur cubur yemekten ve hareketsizlikten geldim.
Ama bir şey'i çözemedim, metabolizmam bir endomorf gibi biraz yavaş değil, bunu nereden biliyorum ?
Geçen yazdan önceki yaz, 2000 kalorilik ama protein'i yeterli olsa da düzensiz bir diyetle ve günde 1 saat sporla 2.5 ayda 25 kilo vermiştim (125'den 100'e düşmüştüm.)
Sonra spor'u falan bırakınca yavaş yavaş tekrardan kilo aldım ama gördüğüm rakam en fazla 122 idi.
Beslenmeme biraz dikkat edince (sadece abur cuburu kesince) 2 haftada 4 kilo verdim.
Ama tam bir endomorf olduğumu düşünmüyorum.
Sadece fikrinizi almak istedim, bu işe yıllarını vermiş abilerim ve arkadaşlarım benim vücut tipimin nasıl olduğunu kolayca yorumlayabilirler sanırım.

Not: Yağlı çirkin vücudumun fotografını atmak istemesem de atmak zorundayım. Verdiğim geçici rahatsızlıktan dolayı özür dilerim :)

1161incis7195154.jpg
BXRvmv.jpg


Not 2: Verdiğim rahatsızlıktan dolayı tekrar özür dilerim.
 
dostum vücut tipinin ne olduğu önemli değil sonuc olarak istediğin birşeye ulaşmak için yapabileceğin tek şey düzgün beslenme programı iyi bir antrenman ve sabır ve 20 kg 50 kg 100 kg versende b önemi yok çünki bu şekilde deavam etmen gerekir bırakmadan sürekli kilo alıp vermek spora baslayıp bırakmak senin için sağlık acısından hiç iyi olmaz o yuzden kararını ver ve uygulamaya gec
 
aslında 7 vücut tipi vardır 3 tanesi temel,4 taneside bunların melez halde olanıdır.senin vücut tipin endo-mezo karışık yapıdadır bana göre.hangisi ağır basıyor bilemiyorum.
 
dostum vücut tipinin ne olduğu önemli değil sonuc olarak istediğin birşeye ulaşmak için yapabileceğin tek şey düzgün beslenme programı iyi bir antrenman ve sabır ve 20 kg 50 kg 100 kg versende b önemi yok çünki bu şekilde deavam etmen gerekir bırakmadan sürekli kilo alıp vermek spora baslayıp bırakmak senin için sağlık acısından hiç iyi olmaz o yuzden kararını ver ve uygulamaya gec
Haklısın dostum, ne demek istediğini biliyorum ama vücut tipimin tam olarak ne olduğunu anlayamadım. Ona göre bir beslenme düzeni hazırlayacağım kendime.[DOUBLEPOST=1397332215][/DOUBLEPOST]
aslında 7 vücut tipi vardır 3 tanesi temel,4 taneside bunların melez halde olanıdır.senin vücut tipin endo-mezo karışık yapıdadır bana göre.hangisi ağır basıyor bilemiyorum.
7 tane tip mi var ? Bunun hakkında link verirmisin bir okuyayım.
Ben de endo-meso olduğumu düşündüm ama endomorf % 60 mezo % 40 gibi bana göre, tabi ben bu işten çok anlamadığım için bu işi bilenlere sormak istedim.

Teşekkürler.[DOUBLEPOST=1397332389][/DOUBLEPOST]
Siz endo-meso arasısınız 3 vücut tipi var ve bunların karmaları var
Ben de öyle olduğumu düşünmüştüm.

Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Haklısın dostum, ne demek istediğini biliyorum ama vücut tipimin tam olarak ne olduğunu anlayamadım. Ona göre bir beslenme düzeni hazırlayacağım kendime.[DOUBLEPOST=1397332215][/DOUBLEPOST]
7 tane tip mi var ? Bunun hakkında link verirmisin bir okuyayım.
Ben de endo-meso olduğumu düşündüm ama endomorf % 60 mezo % 40 gibi bana göre, tabi ben bu işten çok anlamadığım için bu işi bilenlere sormak istedim.

Teşekkürler.
orhan tezişçi'nin kitabında okumuştum o yüzden link veremicem,hatırladığım kadarıyla tipler şöyleydi:ektomorfik,mezomorfik,endomorfik,ektomezoformik,mezoektomorfik,mezoendomorfik,endomezoformik.(melez olanlarda önce yazan ağır basıyo %70 e %30 gibi,mesela mezoendomorfikte mezoform daha ağır basıyor ilk yazıldığı için.
 
Bilader ben bu siteye uye degilim bu kardeşimin hesabi bunu belirtiyim ilk once. Net oldugu surdan, endemorf yapi kisa boylu iri kemiklidir. Adamin boyu 1.85 endemorf olma sansi yok. Millete inat yapicaksiniz diye yazmayin.
 
Bilader ben bu siteye uye degilim bu kardeşimin hesabi bunu belirtiyim ilk once. Net oldugu surdan, endemorf yapi kisa boylu iri kemiklidir. Adamin boyu 1.85 endemorf olma sansi yok. Millete inat yapicaksiniz diye yazmayin.
Anladım kardeş kusura bakma, fakat ben bir mezomorf gibi aşırı atik değilim ve bebeklikten beri hep biraz yağlıyım 62 cm ve 4 kilo 750 gr olarak doğdum bu yüzden böyle dedim.

Zaten babam da 1.70 ve biraz iri kemikli ama annemin tarafı biraz uzun ve mezo-endo bir yapıya sahip ben de galiba annemin tarafından almışım bazı mezomorfik özellikleri
 
Bilader ben bu siteye uye degilim bu kardeşimin hesabi bunu belirtiyim ilk once. Net oldugu surdan, endemorf yapi kisa boylu iri kemiklidir. Adamin boyu 1.85 endemorf olma sansi yok. Millete inat yapicaksiniz diye yazmayin.
Endo yada Ektonun boyla alakası yoktur önemli olan kemik kalınlığının boyla olan orantısı 1.60 lık ektomorf yapılı insan da olur 1.90 lık endo insanda..
Ayrıca arkadaş a gelecek olursak özellikle bende senin yaşındayken 115 kilo civarındaydım ancak o zaman yağsız ağırlığım 87 kilo idi şuan sende yağ düzeyi çok yüksek yapılarımız şuan benzer hatta hemen hemen aynı (1.83 e 123 kiloyum) omuzlarını kapattığında belinden bariz şekilde genişse mezomorf özellikte taşırsın..Şimdilik gördüğüm kadarıyla sen Endo-Mezo karışımı ancak endo oranı biraz daha fazla olabilir..
 
Endo yada Ektonun boyla alakası yoktur önemli olan kemik kalınlığının boyla olan orantısı 1.60 lık ektomorf yapılı insan da olur 1.90 lık endo insanda..
Ayrıca arkadaş a gelecek olursak özellikle bende senin yaşındayken 115 kilo civarındaydım ancak o zaman yağsız ağırlığım 87 kilo idi şuan sende yağ düzeyi çok yüksek yapılarımız şuan benzer hatta hemen hemen aynı (1.83 e 123 kiloyum) omuzlarını kapattığında belinden bariz şekilde genişse mezomorf özellikte taşırsın..Şimdilik gördüğüm kadarıyla sen Endo-Mezo karışımı ancak endo oranı biraz daha fazla olabilir..
Anladım abi, ben de görüyorum 1.60 boyunda omuzları dar insanları.
Omuzları kapattığımda geniş oluyor yine değişen bir şey olmuyor.
Ben de % 60 endomorf % 40 mezomorf olduğumu düşünüyorum.
Teşekkürler
 
bak sana şöyle söliyim kısa ve öz. Yapı meselesini çok kafaya takma zayıfladıkça vicudun forma giricektir.
 
bak sana şöyle söliyim kısa ve öz. Yapı meselesini çok kafaya takma zayıfladıkça vicudun forma giricektir.
Biliyorum, ben de yapıma göre bir beslenme hazırlayacağım ve haftada 3 gün spor salonuna gideceğim 2 gün p90x kardiyosu 1 gün de normal yolda bisiklet 1 gün de dinlenme (bugün sadece 1 saat yürürüm)
Herkes yarı endo-meso olduğumu söyledi, hocaların yanına gitsem bile aynı lafı söyleyecek muhtemel olarak.
Demekki spor yapıp biraz da çalışkan ve biraz hareketli olsam günde 3200 ile 3500 arası bir kalori yakacağım.
2300-2400 kalorilik % 30 Karbonhidrat % 30 yağ % 40 protein ağırlıklı bir diyet hazırlayacağım yarın.
Ben gidip uyuyum hadi herkese iyi günler ve teşekkürler.
 
Bence endoluk baskın bir vücut tipiniz var.
 
Bence endoluk baskın bir vücut tipiniz var.
Ben de öyle düşündüm ama bir endomorf gibi kemiklerim aşırı kalın değil ve kısa boylu değilim (bebeklikten uzunum)
Ben % 60 Endomorfum sanırım % 40 da mezomorf özellikler taşıyorum.
Kilo vermede pek sıkıntı çekmiyorum, zaten zamanla anlaşılır neyin ne olduğu. Bir tam mezomorf bile benim yaptıklarımı yapsa en azından 105 kilo olurdu.

Teşekkürler
 
Ben de öyle düşündüm ama bir endomorf gibi kemiklerim aşırı kalın değil ve kısa boylu değilim (bebeklikten uzunum)
Ben % 60 Endomorfum sanırım % 40 da mezomorf özellikler taşıyorum.
Kilo vermede pek sıkıntı çekmiyorum, zaten zamanla anlaşılır neyin ne olduğu. Bir tam mezomorf bile benim yaptıklarımı yapsa en azından 105 kilo olurdu.

Teşekkürler
Bu arada genede vücut tipini kafana takma.Devam et.Jay Cutler'da endomorf bak nerde şuan :) herkes başarabilir.
 
Biliyorum, ben de yapıma göre bir beslenme hazırlayacağım ve haftada 3 gün spor salonuna gideceğim 2 gün p90x kardiyosu 1 gün de normal yolda bisiklet 1 gün de dinlenme (bugün sadece 1 saat yürürüm)
Herkes yarı endo-meso olduğumu söyledi, hocaların yanına gitsem bile aynı lafı söyleyecek muhtemel olarak.
Demekki spor yapıp biraz da çalışkan ve biraz hareketli olsam günde 3200 ile 3500 arası bir kalori yakacağım.
2300-2400 kalorilik % 30 Karbonhidrat % 30 yağ % 40 protein ağırlıklı bir diyet hazırlayacağım yarın.
Ben gidip uyuyum hadi herkese iyi günler ve teşekkürler.


bende aynen dediğin gibi yapıyorum kilo boy senle aynı hatta bak konumun linki fotolarımda var
115 kiloyum Resimlerimi yükledim öneri istiyorum !!! | BodyForumTR Vücut Geliştirme Forumu

haftada 3 gün spor salonu ağırlık çalışıyorum 3 günde p90x in cardio cd si ve arkasına apripper yapıyorum pazarda dinlenme 1 hafta kadar oldu başlayalı bakalım sonuç ne olacak.
 
Back
Yukarı